Göç Olgusu ve Eğitime Yansımaları Paneli Üniversitemizde Gerçekleştirildi

 

Üniversitemizde “Göç Olgusu ve Eğitime Yansımaları Paneli” gerçekleştirildi.

 

Kilis İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve üniversitemizin ortaklaşa gerçekleştirdiği panele, Üniversitemiz Rektör Yardımcısı Prof. Dr. M. Ruhat Yaşar, Kilis İl Milli Eğitim Müdürü Muhammed Şahinkaya, Müdür Yardımcıları Mahmut Kesikminare ve Hüseyin Polat, okul müdürleri ve Suriyelilere Türkçe eğitimi veren çok sayıda öğretmen katıldı.

 

Üniversitemiz Mühendislik Mimarlık Fakültesi Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen ve moderatörlüğünü Kilis Bilim ve Sanat Merkezi (BİLSEM) Müdürü Ali Genç’in yaptığı panele; Rektör Yardımcısı Prof. Dr. M. Ruhat Yaşar, Rektör Danışmanı Doç. Dr. Mehmet Ali Yıldırım ve TÖMER Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Nurşat Biçer panelist olarak katıldı.

 

Program, BİLSEM Müdürü Ali Genç’in yaptığı açılış konuşmasının ardından sırasıyla söz alan panelistlerin sunumlarıyla devam etti.

 

Doç. Dr. Mehmet Ali Yıldırım konuşmasında, Osmanlı’dan günümüze eğitimin tarihsel süreci, Osmanlı ve Cumhuriyetin ilk dönemlerinde mülteci ve sığınmacı eğitimi ve entegrasyonu hakkında bilgi vererek bu sürecin günümüzde uygulanma biçiminden bahsetti.

 

Prof. Dr. M. Ruhat Yaşar, göç, sığınmacı ve mülteci kavramları üzerinde durarak ülkemizde bulunan Suriyelilerin mülteci ve sığınmacı değil, Suriyeli misafirler statüsünde olduklarını dile getirdi. Suriyeli misafirlerin Türkiye’ye uyum sürecinde en önemli faktörün okul öncesinden başlamak üzere eğitim sürecine dahil olmaktan geçtiğini ve bu konuda en önemli görevin Geçici Eğitim Merkezlerinde (GEM) ve ilköğretim okullarında görevli öğretmenlerimize düştüğünü vurguladı.

 

Üniversitemiz Türkçe ve Yabancı Diller Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi (TÖMER) Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Nurşat Biçer ise yabancılara Türkçe öğretiminde karşılaşılan zorlukları ve öğrencilerin yabancı dil öğrenimine dirençli olduklarını ifade ederek bu direnci kırabilmek için okul içerisindeki formal eğitimin yanı sıra, gündelik hayatta da öğrenci aileleri ile birlikte bir eğitim sürecinin gerekliliğine dikkat çekti.

 

Panel, izleyicilerden gelen soruların yanıtlanmasının ardından sona erdi.